Під час роботи оперативного штабу Національного агентства з питань запобігання корупції для допомоги суб’єктам декларування з’ясувалося, що серед найчастіше запитуваної інформації є питання щодо дії електронного цифрового підпису (ЕЦП) та зміни електронної поштової скриньки (e-mail).
Зокрема, декларантів цікавить які заходи вжити у разі завершення терміну дії електронного цифрового підпису (ЕЦП), його втрати або зміни, що робити, якщо забули пароль від електронної поштової скриньки або змінили її на іншу тощо.
Звертаємо увагу, покрокові інструкції щодо зміни ЕЦП та e-mail розміщені на сайті Національного агентства за посиланнями:
- https://nazk.gov.ua/rekomendaciyi-do-chergovogo-etapu-elektronnogo-deklaruvannya;
- https://nazk.gov.ua/rekomendaciyi-pry-roboti-z-yedynym-derzhavnym-reyestrom-deklaraciy.
Тож, у випадку, якщо Ви змінили електронну поштову скриньку слід здійснити такі дії:
- авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua/ за допомогою власного електронного цифрового підпису;
- перейти у вкладку «Мій профіль»;
- натиснути кнопку «Змінити контактні дані»;
- у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail»;
- перейти за посиланням у листі, що надійде на нову поштову скриньку («Зміна E-mail | Єдиний державний реєстр декларацій»);
- повторно здійснити вхід у Ваш персональний кабінет та перевірити вкладку «Мій профіль».
У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька. Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.
Якщо, змінивши електронну поштову скриньку, Ви отримали новий ЕЦП, Вам слід:
- з нової електронної поштової скриньки написати лист на адресу електронної пошти[email protected]. У темі листа зазначити: змінено ЕЦП та e-mail. У тексті листа зазначити Ваше П.І.Б., ідентифікаційний номер облікової картки платника податків (ІПН) та правильну (нову) адресу персональної електронної поштової скриньки;
- виконати дії, зазначені в інструкції, яку Ви отримаєте на вказаний Вами е-mail.
Через де-який час здійсніть спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП (не очікуючи підтвердження змін на пошту).
Якщо Ви отримали новий ЕЦП, при цьому не змінюючи електронну поштову скриньку, слід здійснити такі дії:
- натиснути кнопку «Я загубив/змінив свій приватний ключ» на сторінці входу до Реєстру;
- ввести електронну поштову скриньку, вказану під час реєстрації;
- перейти до поштової скриньки;
- перейти за посиланням;
- обрати АЦСК, в якому отримано новий електронний цифровий підпис;
- обирати файл приватного ключа ЕЦП та вказати пароль приватного ключа;
- натиснути кнопку «Змінити ЕЦП».
Через деякий час здійсніть вхід до Реєстру, не очікуючи підтвердження зміни ЄЦП на пошту.
У разі виникнення додаткових питань технічного характеру просимо звертатись листом на електронну поштову скриньку Національного агентства [email protected] або за телефоном +38(044)200-06-62.
Також звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.
У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).
Нагадаємо, оперативний штаб створено у Національному агентстві з метою надання консультацій з питань подання електронних декларацій. Звернутись до штабу можна за телефонами +38(044)200-06-63, +38(044)200-06-64, +38(044)200-06-65, +38(044)200-06-62 або завітати особисто за адресою: м. Київ, бульвар Дружби народів, 28, каб.105.
Штаб продовжить свою роботу до 1 квітня цього року.
Офіційний веб-сайт НАЗК