Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) оновило функцію в Реєстрі декларацій «Дані для декларації». Тепер ви можете отримати майже всю необхідну інформацію для заповнення декларації за різні періоди.
Що змінилося?
- Додалася інформація про ваші доходи, які будуть вже пораховані за відповідними джерелами та ознаками й запропоновані для заповнення згідно полів декларації — арифметичну помилку ви вже не допустите. Тепер ви можете переглянути не лише інформацію про ваші об’єкти нерухомості, об’єкти незавершеного будівництва, автівки, спадщину чи наявні обтяження рухомого майна, але й ваші доходи.Реєстри, з яких надається інформація: Державний реєстр речових прав на нерухоме майно, Державний земельний кадастр, Єдиний державний реєстр транспортних засобів, Державний реєстр обтяжень рухомого майна, Державний реєстр фізичних осіб — платників податків та Спадковий реєстр;
- ця функція тепер доступна не лише для посадовців із досвідом. Публічні службовці, які вперше подають декларацію, також зможуть нею скористатися;
- збільшилася кількість інформації та підвищилася її актуальність, тому змінився час на обробку запиту;
- до інформації додані корисні посилання на джерела інформації, де ви або члени сім’ї можете самостійно переглянути інформацію про свої активи й доходи;
- додані активні посилання на актуальні роз’яснення НАЗК щодо правил заповнення окремих полів декларації.
Як скористатися функцією?
Після переходу в Реєстр декларацій за посиланням увійдіть до системи, користуючись КЕП.
Кнопка буде знаходитись поруч із кнопками «Мої документи», «Мої повідомлення» та «Мій профіль».
Про те, що процес збору даних розпочався, буде свідчити статус «Запит у процесі обробки».
Про завершення формування інформації вам просигналізує статус «Інформацію отримано». Для її перегляду натисніть «Переглянути».
Як і раніше, інформація стосується лише суб’єкта декларування. Тобто ви не можете переглянути інформацію про доходи дружини/чоловіка або їхню власність.
Важливо! Тепер формування інформації займає певний час, адже кількість даних, які ви отримуєте через функцію, суттєво збільшилася, тому не відкладайте це на останні дні періоду подачі декларації.
Уважно прочитайте поради й застереження від НАЗК щодо цієї функції!
На що потрібно звернути увагу під час використання функції?
Інформація, яку ви отримаєте з реєстрів, відрізняється актуальністю. Зокрема, при формуванні даних інформація надається станом на:
- дату формування запиту — з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного реєстру обтяжень рухомого майна та Спадкового реєстру;
- 31 грудня відповідного року — з Державного земельного кадастру, Єдиного державного реєстру транспортних засобів та Державного реєстру фізичних осіб — платників податків.
Копіювати інформацію (дата, площа, реєстраційний номер, ідентифікаційний номер тощо) варто лише після того, як ви перевірили коректність отриманих даних та пересвідчилися, що інформація актуальна станом на останній день звітного періоду, за який подається декларація.
Чому може бути відсутня інформація в «Даних для декларації»?
- Право на об’єкт нерухомості виникло до 1 січня 2013 року. Відомості про зареєстровані речові права на нерухоме майно з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно включають лише ті, що з’явились у реєстрі після 1 січня 2013 року;
- право на об’єкт нерухомості припинилось у наступному після звітного періоду Наприклад, ви подаєте декларацію за 2021 рік, де мають відображатись відомості станом на 31 грудня 2021 року, при цьому ви продали квартиру в червні 2022 року. Формуєте запит 30 грудня 2022 року. Оскільки функція збирає актуальні дані по нерухомості на дату формування запиту, відомостей про цю квартиру не буде;
- інформація щодо водних та повітряних засобів, а також сільськогосподарської техніки в Єдиному державному реєстрі транспортних засобів відсутня, ми підказали, де можна отримати ці дані;
- відомості про доходи сформовано виключно з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків. Відомості про всі інші отримані доходи ви маєте вказати самостійно на підставі правовстановлюючих документів.
Якщо ви помітили некоректність в отриманій інформації, зверніться до відповідного держателя (адміністратора) інформаційно-комунікаційних і довідкових систем, реєстрів, банків даних щодо актуалізації даних, адже наша функція використовує виключно ту інформацію, що наявна в інших реєстрах.
Радимо скористатися функцією і тим, хто вже подав декларацію для перевірки на помилки.
Якщо помилились — повідомте про це в персональному кабінеті в реєстрі декларацій і вкажіть правильну інформацію, додайте підтвердний документ.