30 червня Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру та Державне агентство з питань електронного урядування України запустили електронну послугу «Замовлення витягу з Державного земельного кадастру». Завдяки запровадженому принципу екстериторіальності громадяни отримають принципово новий рівень сервісу.
Дотепер замовлення витягу відбувалося лише за місцем безпосереднього розташування ділянки, що призводило до втрат часу та створювало корупційні ризики, оскільки етап подачі заяви та видачі результатів знаходився під контролем одного кадастрового реєстратора. Можливість замовлення послуги онлайн скорочує процедуру оформлення до декількох хвилин, а рознесення функції реєстрації заяви та її обробки зводить до мінімуму можливість зловживань.
Замовлення витягу здійснюється через Публічну кадастрову карту, яка розміщена на офіційному сайті Держгеокадастру. Простий та лаконічний інтерфейс робить послугу доступною навіть для невпевнених користувачів ПК. У систему інтегрована функція он-лайн оплати послуги через сервіс моментальних платежів Liqpay Приватбанку. Вартість послуги з надання витягу з Державного земельного кадастру – 53 гривні. Банківська комісія при цьому не стягується. Всі отримані кошти спрямовуються до загального фонду Державного бюджету України. Підтвердження про сформовану заявку та повідомлення про готовність документу користувач отримує на свою електрону адресу.
Отримати готовий витяг можна в будь-якому з 660 центрів надання адміністративних послуг по всій Україні. Єдиний документ, який при цьому знадобиться, – посвідчення особи. У тестовому режимі послуга доступна для земельних ділянок, розташованих в Києві та Київській області. Протягом тижня сервіс буде розширений на всі регіони України.